Matsmältning, uppgift för NK B vecka 3

Här är länken till sjukvårdsupplysningen.

Längst ner i detta dokument finns en rubrik med fördjupning och länkar.

Välj en sjukdom där och skriv en studiesammanfattning till era klasskamrater på den sjukdomen.

Jag kommer sedan att kopiera ut materialet till klassen.
Och sedan kan jag ha en fråga på detta på skrivningen sedan.

Det jag tycker att ska vara med i en sammanfattning är:

  • Vad som händer om man får sjukdomen.
  • Om det det går att bota/lindra symptom.
  • Vem som drabbas.
  • Hur många som drabbas.
Skicka in till mig på vanliga adressen.

Lycka till önskar Pontus

Kommentarer

Unknown sa…
går det bra att lämna det i ditt fack handskrivet? jag orkar inte skriva på datorn, har fyrkantiga ögon snart!
Det går bra men det vet du redan.
pb

Populära inlägg i den här bloggen

Naturen den gröna

Frågor på laboration DNA ur Kiwi

Välkomna till en dag med chefer från SSAB Luleå